äppelpaj såhär mitt i natten.

muums vad jag älskar äppelpaj! kom precis hem från stan och så kom jag hem och det stod nygjord äppelpaj med nygjord hemlagad glass. svär det är det godaste :D i alla fall, har jag o elena vart i sta och mötte upp jennifer, hennes kille och hans kompis fadi.  andra som höll oss sällis en stund. sen blev det bara vi två igen vi trog med pendeltåg t farsta strand sen tog vi tuben t baka t medis och hängde där resten av kvällen och bara snacka. så jävla soft såhär en varm sommardag. för idag har det vart riktigt varmt och soligt. aja vi hörs!



Recept på världens enklaste äppelpaj
2 dl vetemjöl
1 dl socker
100 g smör
3 äpplen

sätt ugnen på 225 grader, blanda sedan mjöl, socker och smöret så att det blir smuligt. häll sedan allt i en form. lägg äppelskivor över och häll lite socker och kanel över! låt stå i ugnen i 20 min, räcker till ca 4 pers. sedan kan man ha vaniljsås eller glass till, supergott! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0