enkla tips för kropp och själ - Hår.

jag har lite små saker som jag ska tipsa om som jag brukar göra ibland och som faktiskt funkar bra och är även lätta saker som går fort och kan göra sån skillnad.



just nu speciellt i dessa sommartider då man brukar flagna och få torr hud brukar jag smörja in mig med vanlig olivolja och även ha i håret under natten som gör håret friskare, ger håret ett extra lager och ger även mer glans. men kom då ihog att tvätta det med schampoo noga efter att du sovit med oljan i håret. men om du har det på kroppen är det bara att låta det sjunka in och torka, men kom ihog att det är en olja som kan ge fläckar så var försiktig med sängkläder och även vad du bär.

jag har även ett recept som är enkelt att blanda ihop om de skulle va så att man vill ta ett steg längre. då jag ska skriva tydligare för det är inte alla som är torra under sommaren som jag, så även för et som huden blir mer 'fettig' och även håret dåra.

inpackning för fett hår
1 msk vinäger
2 dl kranvatten
1 nypa salt

blanda vinägrn med vattnet och tillsätt saltet. massera in blandningen i håter även ner i hårrötterna och detta kan vara i håret nån timme. en timme kan räcka för ett bra resultat. när du sköljer ur ha då kallt vatten. den här blandningen renar och tonar din hårbotten samtidigt som den motverkar mot fettigt hår. sedan får du en härlig gland i håret också som en bonus!



inpackning för torrt hår
2 msk olivolja
½ avokado
1 msk majonäs

värm olivoljan så att den blir ljummen och sen blanda ner resten av ingredienserna. blöt håret innan du har i det i håret sedan torka det lite så det är fuktigt sedan massera in blandningen i håret och täck håret gärna med något som en plastpåse eller handduk för större verkan. Ha i det i ungefär 20-30 minuter sedan skölj ur och schamponera håret med vanligt schampo. så ska du se att ditt hår blir friskt och mjukt och känns starkare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0