nästa - fixa naglarna!


jag älskar pedikyr. det är så otroligt skönt och roligt. speciellt efter då man känner sig fräsch och fin. jag känner några som jobbar med sådant så jag har fått ett litet fint paket av en av killarna. så jag ska börja med en liten 'slip' för naglarna. då jag tar bort allt smuts från nageln, efter att jag tagit bort de gammla nagellacket. sedan finputtsar jag naglarna med en specialputs. naglarna blir aldeles blanka och fina. sedan fixar jag nagelbanden och tar på nagelbalsam och nagelolja för att mjuka upp, man ska skjuta upp nagelbanden så att man ser de kallade halvnånarna, de ses på tummarna. jag brukar fixa nagelbanden varje dag. sedan blire att börja måla på lager med nagellack, idag har jag valt att göra fransk manikyr. det tycker jag ser fint och fräscht ut. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0