capote.


shaaa! var i skolan idag först på historialektionen skulle jag skriva en uppsats om droger så jag började skriva och fick låna en bok på 400 sidor som jag ska läsa klar innan nästa vecko, jo right. jag som verkligen inte klara av att läsa.. men har iaf läst 30 sidor hitils, en bra början det;) sedan hade jag journalistik enligt schema i fem timmar men vi kollade bara på en film, capote, sedan fick vi sluta efter det. den var faktiskt rätt bra, en aningens seg men handlingen var rörande alltså. det var om journalisten capote som skriver sina artiklar mer som romaner, han hittar en artikel i tidningen, om en hel familj som blivit mördad i sitt eget hem, som han vill skriva en bok om. det visar sig hittas två mördare till denna familj. och capote skriver en bok utav en av dom som han inser är lik han själv innerst inne. "Det känns som att han och jag har växt upp tillsammans i samma hus bara att han gick ut genom bakdörren och jag framdörren" påstår capote. efter ett års reserch har capote fått fram massor av fakta om denne ena mördaren kallad Perry, och lär känna han mer och mer. en dag beslutar domstlen att mördarna ska avrättas och de får ett datum. tiden närmar sig och Capote inser att han kommer sakna Perry och dessutom har han inte fått fram all information han behövde till hans slut på boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0